Kenneth Vercammen & Associates, P.C.
2053 Woodbridge Avenue - Edison, NJ 08817
(732) 572-0500
www.njlaws.com

Tuesday, May 20, 2008

2C :33-12. Mantener una molestia

2C :33-12. Mantener una molestia
Una persona es culpable de mantener una molestia cuando:
A. Ya sea por conducta ilegal en sí mismo o no razonable en todas las circunstancias, a sabiendas o por negligencia, crea o mantiene un estado que pone en peligro la seguridad o la salud de un número considerable de personas;

B. Él lleva a cabo a sabiendas o mantenga cualquier local, lugar o localidad donde las personas se reúnen para fines de participar en una conducta ilegal, o

C. Él lleva a cabo a sabiendas o mantenga cualquier local, lugar o localidad como una casa de prostitución o como un lugar donde material obsceno, tal como se define en NJS 2C :34-2 y N.J.S. 2C :34-3, se vende, fotografiado, fabricados, exhibidos o preparados de otro modo o se muestra, en violación de NJS 2C :34-2, N.J.S. 2C :34-3, y N.J.S. 2C :34-4.

Una persona es culpable de un delito de alteración del orden personas si la persona es condenada en virtud de la subsección a. o B. de esta sección. Una persona es culpable de un delito de cuarto grado si la persona es condenada en virtud de la subsección c. de esta sección.

Tras la condena en virtud de esta sección, además de la pena autorizada por este código, el tribunal puede proceder como se establece en la sección 2C :33-12 .1.

L.1978, C. 95, S. 2C :33-12, eff. Septiembre 1, 1979. Modificado por L.1979, C. 178, S. 64, FEP. Septiembre 1, 1979; L.1982, c. 233, S. 1, FEP. Enero 7, 1983; L.1983, c. 234, S. 1, FEP. 30 de junio de 1983.

2C :33-12 .1. Reducir las molestias
2C :33-12 .1. Reducir la molestia. A. Además de la sanción impuesta en caso de condena en virtud NJS2C :33-12 o en la sección 2 del PL1995, c.167 (C.2C :33-12 .2), el tribunal podrá ordenar la inmediata reducción de las molestias, y a tal efecto, podrá ordenar la incautación y el decomiso o destrucción de cualquier muebles, licores, material obsceno o de otros bienes personales que pueden encontrarse en tal lugar o edificio, y que el tribunal está convencido de las pruebas se posee o se utiliza con un propósito de el mantenimiento de las molestias. Este tipo de decomiso será en el nombre y al uso del Estado de Nueva Jersey, y el tribunal se ejecutará directamente la propiedad a ser vendidos en una venta, el producto que se pagará al tesorero del condado en donde se había convicción.

B. Si el propietario de cualquier edificio o lugar es hallado culpable de mantener una molestia, el tribunal podrá ordenar que el edificio o lugar en que la molestia se mantuvo cerrado y no utilizados por un período no superior a un año a partir de la fecha de la condena.

L.1979, C.178, s.66; modificado de 1982, c.233, S.2; 1983, c.234, S.2; 1995, c.167, S.1.




Para los posibles clientes ponerse en contacto con EE.UU. durante las horas hábiles, por favor, rellene el formulario.
Nombre:

Celular:

E-mail

Detalles del asunto

Estar de acuerdo

Escribiendo "de acuerdo" en la caja que está confirmando que usted desea enviar su información a la Oficina Jurídica de Kenneth Vercammen






Reciba gratis NJ Leyes boletín electrónico con las actuales leyes y casos

Teléfono de consulta programa nuevo artículo de la semana
Reúnase con un experimentado abogado para manejar sus importantes necesidades legales.
Por favor llame a la oficina para programar una confidenciales "en ejercicio" de consulta.
Los abogados no están autorizados a prestar asesoramiento jurídico por correo electrónico.

Kenneth Vercammen la Ley de oficina representa a personas acusadas de criminales, delitos de drogas, tráfico y graves violaciónes a través de Nueva Jersey. Nuestra oficina de ayuda a las personas con el tráfico / tribunal municipal de billetes entre ellos los conductores acusados de conducir en estado de embriaguez Mientras, la denegación y de conducción Aunque en suspensión.

Kenneth Vercammen NJ fue el Colegio de Abogados del Estado Municipal Tribunal Fiscal del Año y ex presidente de la Middlesex County Municipal del Fiscal Association.

Penal y de vehículos de motor violaciónes puede traer consecuencias. Usted tendrá que pagar multas en la corte o recibir puntos en su licencia de conducir. Una acumulación de demasiados puntos, o determinados elementos móviles que violaciónes puede requerir que usted pague caro a los recargos NJ DMV [División de Vehículos Motorizados] o han suspendido su licencia. No se dé por vencido! La Oficina Jurídica de Kenneth Vercammen puede proporcionar abogado con experiencia penal para la representación de vehículos de motor violaciónes.

Cuando su puesto de trabajo o licencia de conducir está en peligro o que se enfrentan miles de dólares en multas, recargos DMV y el seguro del automóvil aumenta, usted necesita una excelente representación legal. El abogado menos caro no es siempre la respuesta. Una cita si usted necesita la representación legal con experiencia en un tráfico / tribunal municipal.

Www.njlaws.com Nuestro sitio Web proporciona información sobre los delitos de tráfico nos puede mantenerse para representar a la gente. Nuestra página web también proporciona detalles sobre penas de cárcel para el tráfico violaciónes y el seguro del automóvil elegibilidad puntos. Car compañías de seguros o aumentar las tasas de caída sobre la base de clientes se desplazan violaciónes.

Póngase en contacto con la Oficina Jurídica de
Kenneth Vercammen & Associates, P.C.
al 732-572-0500
para hacer una cita.
Mauricio Calderon
Spanish Editor

No deber de padre a pagar la universidad cuando hija quería nada que ver con el padre Gac Gac 186 v. New Jersey 535 Decidió 18 de mayo de 2006

No deber de padre a pagar la universidad cuando hija quería nada que ver con el padre Gac Gac 186 v. New Jersey 535 Decidió 18 de mayo de 2006
Hechos y procedimiento preliminar: Este caso se refiere a la cuestión de si un padre tiene que pagar la universidad deuda de su hija separados. Gaynell Pablo Gac y se divorció en Ocean County en 1987. En el momento de su divorcio, la del GAC dos hijos, Justin y Alyssa, fueron doce y nueve, respectivamente. El tribunal de primera instancia no para las visitas entre el padre y los hijos. A pesar de que el padre trató de establecer una "forma" relación ocasional mediante el envío de regalos, tarjetas, cartas y - según lo recomendado por el doctor Mathias Hagovsky, que realizó una evaluación psicológica de la familia - en 1994, el padre recibió un paquete que contiene muchas de las tarjetas, cartas, y los controles que había enviado los niños. El paquete incluye también un mensaje a partir de entonces dieciséis años de edad, Alyssa diciéndole que no "quiere nada que ver con usted."
En 1989, el padre había contraído y se convirtió en el padrastro de dos hijos. Un niño ha nacido para que la familia en 1994. Finalmente, Alyssa tratado de asistir a la universidad. Durante el proceso de selección universitaria, que no implicaba a su padre en modo alguno. En las solicitudes de ayuda financiera, señaló que su padre no era parte de su vida, no era la prestación de asistencia en la financiación de su paso por la universidad, y que su paradero se desconoce actualmente. A lo largo de este período, el padre siguió haciendo pagos de sustento de menores. Alyssa se graduó de Quinnipiac College, una escuela privada, en 2000. El 11 de Julio de ese año, el padre se trasladó a rescindir el apoyo a los niños tanto Justin y Alyssa. La madre se opuso a la moción e intersectoriales movido por la continuación de manutención infantil para Alyssa y para el reembolso del coste de su matrícula universitaria. La moción tribunal puso fin al padre del niño, sino de apoyo le ordenó a pagar hasta la mitad de Alyssa del colegio préstamos pendientes.
En la apelación, la División de Apelación devolvió el asunto al tribunal de primera instancia de una audiencia para considerar los doce factores enunciados en Newburgh v. Arrigo, 88 NJ 529, 545 (1982), en relación con un padre divorciado de obligaciones financieras con respecto a un niño la educación universitaria. El tribunal de primera instancia llegó a la conclusión de que, si bien el padre tal vez no han pagado mucho Alyssa hacia la educación universitaria ha durado el matrimonio, había "una cierta responsabilidad de su educación superior de pregrado." El tribunal ordenó al padre a pagar el 40% de Alyssa de préstamos, incluidos los intereses acumulados.
El padre de nuevo un llamamiento a la División de Apelación. Ese tribunal señaló que era difícil equilibrar los factores de Newburgh, en este caso, porque hay factores equitativos de apoyo a ambas partes. A pesar de que la División de Apelación llegó a la conclusión de que el padre ha de contribuir a la universidad Alyssa préstamos, lo que ha limitado su reembolso
a $ 20.000, con inclusión de interés.
El Tribunal Supremo concedió Pablo Gac la petición para la certificación.
CELEBRADO: En virtud de las circunstancias excepcionales y presentado a la luz de lo avanzado de la solicitud de contribución financiera, un justo equilibrio de los factores enumerados en Newburgh v. Arrigo, 88 NJ 529, 545 (1982), y las disposiciones pertinentes del Estatuto relativas apoyo a los niños, NJSA 2A :34-23 (a) (5), demuestra que las medidas no privativas de los padres no deberían tener que contribuir a la universidad del niño préstamos

1. El padre sostiene que el primer factor de Newburgh - si no la custodia habría contribuido a la del niño de educación superior si la familia había permanecido juntos - debe considerarse como un umbral que la madre no se ha reunido. Además, sostiene que se trata de una violación de la Nueva Jersey y las constituciones federal para obligar a los padres divorciados, pero los padres no casados, para pagar su educación universitaria.
2. La necesidad y la capacidad de un niño de educación superior son dos de muchos factores, un tribunal debe considerar en la determinación de la cantidad de manutención infantil. El poder legislativo y los tribunales han reconocido desde hace mucho tiempo un niño la necesidad de la educación superior y la necesidad de que este es un buen examen para determinar uno de los padres del niño obligaciones de manutención. Seis
años después de la decisión en Newburgh, la Asamblea Legislativa, por el que se modifica en el estatuto de manutención infantil, esencialmente aprobado los criterios enunciados en la opinión de la Corte. De este modo, un tribunal de primera instancia debe equilibrar los criterios legales y los factores de Newburgh, así como cualquier otra circunstancia pertinente, para llegar a una equitativa y justa decisión.
3. El primer factor Newburgh no es un factor umbral. Más bien, es uno de los numerosos factores que deben ponderarse y evaluarse para determinar si una no privativas de la libertad padre debe contribuir a los gastos de la educación superior. Sobre la base de los hechos de este caso, el Tribunal concluye que un justo equilibrio entre los factores y de otros hechos pertinentes favorece la posición del padre.
4. Una relación entre el padre que no tiene custodia de un niño y no es necesaria para la custodia o el niño a pedir la no privativas de la libertad de los padres ayuda financiera para sufragar los gastos universitarios. En el asunto dentro de, durante el período en cuestión la madre del niño recibió el apoyo del padre y podría haber buscado un apoyo adicional para la educación de Alyssa. Por otra parte, Alyssa podría haber buscado la ayuda financiera de su padre antes de que ella haya incurrido sus gastos universitarios. Ni la solicitud se hizo hasta que el padre trató de terminar de hijos después de Alyssa se habían graduado de la universidad. Los factores de Newburgh, se reafirma en esta opinión, contemplar que un padre o hijo que buscan contribuir a sufragar los gastos de la educación superior hará la solicitud ante el gastos de educación se efectúan. El hecho de no hacerlo se pesan en contra de la concesión de una aplicación en el futuro.






Reciba gratis NJ Leyes boletín electrónico con las actuales leyes y casos nuevos artículo de la Semana

Reúnase con un experimentado abogado para manejar sus importantes necesidades legales.
Por favor llame a la oficina para programar una confidenciales "en ejercicio" de consulta.
Los abogados no están autorizados a prestar asesoramiento jurídico por correo electrónico.

Kenneth Vercammen es el Gerente Fiscal a Kenneth Vercammen & Associates en Edison, NJ. Él es un juicio de Nueva Jersey abogado ha dedicado una parte sustancial de su tiempo profesional a la preparación y el juicio de los pleitos por cuestiones. Ha aparece en los tribunales de Nueva Jersey a lo largo de cada semana para los litigios y controvertida Probate audiencias.

Sr Vercammen ha publicado más de 125 artículos de carácter jurídico nacional y en Nueva Jersey publicaciones sobre derecho anciano, testamentaria y litigios temas. Él es un profesor muy respetado en los litigios sobre cuestiones de interés para la Asociación de Abogados Americanos, NJ ICLE, New Jersey State Bar Association y Middlesex County Bar Association. Sus artículos han sido publicados en publicaciones incluyen señaló New Jersey Law Journal, ABA Práctica de la Ley de Gestión de la revista, y Nueva Jersey Lawyer.

Él es presidente de la Comisión de Derecho del Anciano de la American Bar Association General Practice División. También es Editor de la ABA Planificación Probate Comité Newsletter y también el Comité de Derecho Penal boletín. Sr Vercammen es un destinatario de la NJSBA AVD-Servicio para el Premio Colegio de Abogados. Y pasado Ganador "Práctica Fiscal General del Año" de la New Jersey State Bar Association. Él es de 22 años miembro activo de la American Bar Association. También es miembro de la ABA Bienes Inmuebles, Probate & Trust Sección.

Él creó el sitio web NJlaws www.njlaws.com que incluye numerosos artículos sobre Derecho de los ancianos. Sr Vercammen recibió su BS, cum laude, de la Universidad de Scranton y su JD de Widener / Delaware Law School, donde fue el asunto Nota del Editor Delaware Law Forum, un miembro de la Revista de Derecho y el ganador del Delaware Prueba de Competencia.

Los últimos de hablar en público sobre los testamentos, los ancianos ley, y testamentaria

Edison Escuela de Adultos de Testamentos, los ancianos Leyes y Probate-2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002 [inc Edison TV], 2001, 2000,1999,1998,1997
Nuts & Bolts Ley de ancianos - NJ Instituto de Educación Jurídica Continua / NJ Colegio de Abogados del Estado ICLE / NJSBA 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000, 1999, 1996
Los ancianos y la ley de planificación-American Bar Association Miami 2007
Elder ley la práctica, las nuevas ideas éticas para mejorar su práctica de dar lo que los clientes quieren y necesitan Asociación Americana de Abogados de Hawaii 2006
South Plainfield personas de la tercera edad-Nueva Probate ley de 2005, este Brunswick personas de la tercera edad-Probate nueva Ley 2005
AARP Puente Viejo de 2002; Guardian Angeles / Edison 2002, Santa Cecilia / Woodbridge Seniors 2002;
East Brunswick / Salón de Rincón de 2002;
Linden AARP 2002
Woodbridge Escuela de Adultos de Testamentos y Administración -2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996
Woodbridge Vivienda de 2001; Metuchen Seniors & TV Metuchen 2001; Frigidare / Local 401 Edison 2001; Chelsea / East Brunswick de 2001, Corte Village / Edison 2001; Rotary Puente Viejo de 2001; Sagrado Corazón / South Amboy 2001; Livingston Manor / Nueva Brunswick 2001; Sunrise East Brunswick 2001; Strawberry Hill / Woodbridge 2001;
Testamentos y los ancianos de Derecho - Metuchen Escuela de Adultos 1999,1997,1996,1995,1994,1993
Clara Barton las Personas de Edad & Wills-Elder Ley-Edison 2002, 1995
AARP participantes en Asesoría Jurídica Fiscal Plan para miembros de AARP, NJ 1999-2005
Puntos Jurídico Superior de la Universidad de Medicina y Odontología UMDNJ & St Peter's-2000, 1999,1998
East Brunswick AARP Wills 2001; de Iselin / Woodbridge AARP Wills 2000
Metuchen Iglesia Reformada; Franklin / Somerset / Quailbrook Seniors 2001
North Brunswick altos Día 2001
Wills, los ancianos y la Ley Probate-Sur Brunswick Escuela de Adultos y Canal 28 de televisión de 1999, 1997,1993
Testamentos y de planificación de Puente Viejo-Escuela de Adultos 1998,1997,1995
Derecho de las Personas de Edad-Perth Amboy YMHA 1995; Templo Beth Or 2002;
Wills, Vida y Wills Probate-Spotswood Escuela Comunitaria 1995,1994,1993
Testamentos y Probate Sayreville-Escuela de Adultos de 1997, 1996,1995,1994
Living Wills-New Jersey State Bar Foundation y San Demetrio, Carteret 1994
Testamentos y Planeación de Edison Elks y Tercera Edad Enero 1994
"Las cuestiones jurídicas clínica" Metuchen Escuela de Adultos Marzo 1995,1994,1993
Planificación para proteger a las familias de Metuchen Cámara de Comercio de Abril de 1993
NEGOCIOS Y American Bar Association hablar en público:
Mejorar su derecho Elder & Estate práctica San Francisco, CA 2007
Elder Ley y Planificación de Miami-ABA 2007
Elder ley la práctica, las nuevas ideas éticas para mejorar su práctica de dar lo que los clientes quieren y necesitan ABA Hawaii 2006
Marketing historias de éxito ABA Toronto 1998
La apertura de un negocio de Sayreville Escuela de Adultos 1997,1996,1995
Atletas Olímpicos de Marketing-ABA Reunión Anual de Orlando, Florida 1996

Póngase en contacto con la Oficina Jurídica de
Kenneth Vercammen & Associates, P.C.
al 732-572-0500
para hacer una cita.
Mauricio Calderon
Spanish Editor

No Testamentos-La administración de Testamentos en Nueva Jersey NJSA 3B :10-2

No Testamentos-La administración de Testamentos en Nueva Jersey NJSA 3B :10-2
NJSA 3B :10-2. ¿A quién cartas de administración concedido
Si una persona muere intestada, la administración de la herencia intestada de la será concedida al cónyuge supérstite del intestado, si él o ella va a aceptar la administración y, si no, o si no se cónyuge supérstite, y luego al resto de herederos el intestado, o algunos de ellos, si ellos o alguno de ellos aceptará la administración, y, si ninguno de ellos aceptará la administración, a cualquier otra persona que acepte la administración.
Si el intestado no deja herederos justamente derecho a la administración de su patrimonio, o si sus herederos no reclamarán la administración dentro de 40 días después de la muerte del intestado, el Tribunal Superior o sustituto del tribunal podrá conceder cartas de administración se ajustan a cualquier persona que solicita por la misma.


Reciba gratis NJ Leyes boletín electrónico con las actuales leyes y casos nuevos artículo de la Semana

Reúnase con un experimentado abogado para manejar sus importantes necesidades legales.
Por favor llame a la oficina para programar una confidenciales "en ejercicio" de consulta.
Los abogados no están autorizados a prestar asesoramiento jurídico por correo electrónico.

Kenneth Vercammen es el Gerente Fiscal a Kenneth Vercammen & Associates en Edison, NJ. Él es un juicio de Nueva Jersey abogado ha dedicado una parte sustancial de su tiempo profesional a la preparación y el juicio de los pleitos por cuestiones. Ha aparece en los tribunales de Nueva Jersey a lo largo de cada semana para los litigios y controvertida Probate audiencias.

Sr Vercammen ha publicado más de 125 artículos de carácter jurídico nacional y en Nueva Jersey publicaciones sobre derecho anciano, testamentaria y litigios temas. Él es un profesor muy respetado en los litigios sobre cuestiones de interés para la Asociación de Abogados Americanos, NJ ICLE, New Jersey State Bar Association y Middlesex County Bar Association. Sus artículos han sido publicados en publicaciones incluyen señaló New Jersey Law Journal, ABA Práctica de la Ley de Gestión de la revista, y Nueva Jersey Lawyer.

Él es presidente de la Comisión de Derecho del Anciano de la American Bar Association General Practice División. También es Editor de la ABA Planificación Probate Comité Newsletter y también el Comité de Derecho Penal boletín. Sr Vercammen es un destinatario de la NJSBA AVD-Servicio para el Premio Colegio de Abogados. Y pasado Ganador "Práctica Fiscal General del Año" de la New Jersey State Bar Association. Él es de 22 años miembro activo de la American Bar Association. También es miembro de la ABA Bienes Inmuebles, Probate & Trust Sección.

Él creó el sitio web NJlaws www.njlaws.com que incluye numerosos artículos sobre Derecho de los ancianos. Sr Vercammen recibió su BS, cum laude, de la Universidad de Scranton y su JD de Widener / Delaware Law School, donde fue el asunto Nota del Editor Delaware Law Forum, un miembro de la Revista de Derecho y el ganador del Delaware Prueba de Competencia.

Los últimos de hablar en público sobre los testamentos, los ancianos ley, y testamentaria

Edison Escuela de Adultos de Testamentos, los ancianos Leyes y Probate-2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002 [inc Edison TV], 2001, 2000,1999,1998,1997
Nuts & Bolts Ley de ancianos - NJ Instituto de Educación Jurídica Continua / NJ Colegio de Abogados del Estado ICLE / NJSBA 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000, 1999, 1996
Los ancianos y la ley de planificación-American Bar Association Miami 2007
Elder ley la práctica, las nuevas ideas éticas para mejorar su práctica de dar lo que los clientes quieren y necesitan Asociación Americana de Abogados de Hawaii 2006
South Plainfield personas de la tercera edad-Nueva Probate ley de 2005, este Brunswick personas de la tercera edad-Probate nueva Ley 2005
AARP Puente Viejo de 2002; Guardian Angeles / Edison 2002, Santa Cecilia / Woodbridge Seniors 2002;
East Brunswick / Salón de Rincón de 2002;
Linden AARP 2002
Woodbridge Escuela de Adultos de Testamentos y Administración -2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996
Woodbridge Vivienda de 2001; Metuchen Seniors & TV Metuchen 2001; Frigidare / Local 401 Edison 2001; Chelsea / East Brunswick de 2001, Corte Village / Edison 2001; Rotary Puente Viejo de 2001; Sagrado Corazón / South Amboy 2001; Livingston Manor / Nueva Brunswick 2001; Sunrise East Brunswick 2001; Strawberry Hill / Woodbridge 2001;
Testamentos y los ancianos de Derecho - Metuchen Escuela de Adultos 1999,1997,1996,1995,1994,1993
Clara Barton las Personas de Edad & Wills-Elder Ley-Edison 2002, 1995
AARP participantes en Asesoría Jurídica Fiscal Plan para miembros de AARP, NJ 1999-2005
Puntos Jurídico Superior de la Universidad de Medicina y Odontología UMDNJ & St Peter's-2000, 1999,1998
East Brunswick AARP Wills 2001; de Iselin / Woodbridge AARP Wills 2000
Metuchen Iglesia Reformada; Franklin / Somerset / Quailbrook Seniors 2001
North Brunswick altos Día 2001
Wills, los ancianos y la Ley Probate-Sur Brunswick Escuela de Adultos y Canal 28 de televisión de 1999, 1997,1993
Testamentos y de planificación de Puente Viejo-Escuela de Adultos 1998,1997,1995
Derecho de las Personas de Edad-Perth Amboy YMHA 1995; Templo Beth Or 2002;
Wills, Vida y Wills Probate-Spotswood Escuela Comunitaria 1995,1994,1993
Testamentos y Probate Sayreville-Escuela de Adultos de 1997, 1996,1995,1994
Living Wills-New Jersey State Bar Foundation y San Demetrio, Carteret 1994
Testamentos y Planeación de Edison Elks y Tercera Edad Enero 1994
"Las cuestiones jurídicas clínica" Metuchen Escuela de Adultos Marzo 1995,1994,1993
Planificación para proteger a las familias de Metuchen Cámara de Comercio de Abril de 1993
NEGOCIOS Y American Bar Association hablar en público:
Mejorar su derecho Elder & Estate práctica San Francisco, CA 2007
Elder Ley y Planificación de Miami-ABA 2007
Elder ley la práctica, las nuevas ideas éticas para mejorar su práctica de dar lo que los clientes quieren y necesitan ABA Hawaii 2006
Marketing historias de éxito ABA Toronto 1998
La apertura de un negocio de Sayreville Escuela de Adultos 1997,1996,1995
Atletas Olímpicos de Marketing-ABA Reunión Anual de Orlando, Florida 1996

Póngase en contacto con la Oficina Jurídica de
Kenneth Vercammen & Associates, P.C.
al 732-572-0500
para hacer una cita.
Mauricio Calderon
Spanish Editor

New Jersey's Top 100 más común de vehículos de motor Violaciónes Plus Multas, puntos, la cárcel, y recargos

New Jersey's Top 100 más común de vehículos de motor Violaciónes Plus Multas, puntos, la cárcel, y recargos
NJSA 39:3-9a No comunicación de un cambio en el nombre; fracaso para aprobar la licencia
Multa que oscilará entre los $ 25 - $ 500 o prisión no superior a 15 días, o ambas cosas. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

2. Cada licencia de conducir expedida de conformidad con el RS39 :3-10 tendrá el nombre legal del licenciatario hizo suya al respecto en su propia mano. A los efectos de esta sección, nombre legal se entenderá el nombre registrado en un certificado de nacimiento a menos que se cambió por el matrimonio, el divorcio u orden de tribunal. El Director podrá exigir que sólo el nombre legal de inscribirse en la licencia de conducir. Una persona que se haya expedido una licencia de conducir de conformidad con el RS39 :3-10 cuyo nombre es cambiado debido al matrimonio, el divorcio o por orden del tribunal notificará al director del cambio de nombre de un plazo de dos semanas después de que el cambio se haga.

Una persona que deja de notificar al Director de la División de Vehículos Motorizados de un cambio en el nombre tal como se establece en la presente sección estarán sujetos a una multa. Una persona que está al pago de una multa en virtud de esta sección por una violación de esta sección no será objeto de un recargo en el marco del Mérito de Nueva Jersey Calificación Plan a lo dispuesto en el artículo 6 de PL1983, c.65 (C.17: 29A-35).

A los efectos de esta sección, una imagen de la firma digitalizada estará constituido por un licenciatario de la firma en su propia mano. Una imagen de la firma digitalizada es una representación electrónica de una persona por escrito de la firma.


NJSA 39:3-10.24. La negativa a dar su consentimiento muestras de aliento después de la detención de NJSA 39:3-10.13 (Operación de vehículos comerciales, mientras que bajo influencia)

Primera ofensa: multa que oscilará entre los $ 250 - $ 500 y seis meses de revocación de la licencia de conducir, y cumplen los requisitos de un programa de educación en virtud de alcohol a NJSA 39:4-50. Tras ofensa: multa que oscilará entre los $ 250 - $ 500 y 2 años de revocación de la licencia de conducir, y cumplen los requisitos de un programa de educación en virtud de alcohol a NJSA 39:4-50. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

A. Una persona que opera un vehículo automóvil comercial en vía pública, calle o carretera, o cuasi-espacio público en este Estado, se considerará que ha dado su consentimiento para la toma de muestras de su aliento a los efectos de hacer pruebas químicas para determinar la concentración de alcohol, siempre que, no obstante, que la toma de muestras se efectuarán de conformidad con las disposiciones de esta ley ya petición de un agente de policía que tenga motivos razonables para creer que la persona ha estado operando un vehículo automóvil comercial con una concentración de alcohol de 0,04% o más.

B. Un registro de la toma de la muestra, al revelar la fecha y hora del mismo, así como el resultado de un análisis químico, se realizarán y una copia del mismo, previa solicitud, se aportará o puestos a disposición de la persona que los haya probado.

C. Además de las muestras tomadas y los ensayos realizados bajo la dirección de un oficial de policía a continuación, la persona a prueba se permitirá que han tomado esas muestras y pruebas químicas de su aliento, orina o sangre realizados por una persona o un médico de su selección .

D. El oficial de policía informará a la persona a prueba de sus derechos en virtud de los incisos b. y C. de esta sección.

E. No hay prueba química, conforme a lo dispuesto en esta sección, o espécimen necesario, puede hacerse o llevados por la fuerza y resistencia física contra ella por la parte demandada. El oficial de policía, sin embargo, informar al detenido de las consecuencias de negarse a someterse a esas pruebas incluidas las sanciones en virtud del artículo 12 de esta ley. Una norma de declaración, preparado por el director, será leído por el oficial de policía a la persona.

F. El tribunal revocará por un período de seis meses el derecho a explotar cualquier vehículo de motor de cualquier persona que, después de haber sido detenido por una violación del artículo 5 de esta ley, se niegan a someterse a la prueba química previstas en el presente artículo cuando así se lo solicite , A menos que la negativa fue en relación con un posterior delito en virtud de esta sección, la sección 5 del presente acto, RS39 :4-50 o la sección 2 del PL1981, c.512 (C.39 :4-50 .4 a), en la que caso la revocación período tendrá una duración de dos años. Además, el tribunal impondrá las sanciones previstas en el artículo 12 de esta ley.

El tribunal deberá determinar por una preponderancia de las pruebas si la detención de los agentes había causa probable para creer que la persona había estado en funcionamiento o en control físico real de un vehículo automóvil comercial en la vía pública o cuasi-las zonas públicas de este Estado con un concentración de alcohol en el 0,04% o más, si la persona fue puesta bajo arresto, si se niega a someterse a la prueba a petición del funcionario, y si estos elementos de la violación no están establecidos, no se condena cuestión. Además de otros requisitos previstos por la ley, una persona cuyo privilegio de conducir es revocada por negarse a someterse a una prueba química deberán cumplir los requisitos de un programa de educación de alcohol o la rehabilitación conforme a las disposiciones del RS39 :4-50. La revocación será independiente de cualquier revocación impuestas en virtud de una condena en virtud de las disposiciones del RS39 :4-50 o el artículo 12 de esta ley.

Además de la imposición de una revocación en virtud de este inciso, el tribunal impondrá una multa de no menos de $ 250 o más de $ 500.


39:3-12. Ilegal obtención de la licencia de conducir

Multa que oscilará entre los $ 200 - 500 dólares o prisión por no menos de 30 días ni más de 90 días, o ambas cosas. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

Ningún solicitante de una licencia de conducir deberán contratar o adquirir el empleo de otra persona a tomar la licencia de examen para él, y ninguna persona podrá tener una licencia de conducir de examen en nombre de o en el lugar del solicitante. Ninguna persona podrá adquirir o intentar obtener una licencia de conducir sin tomar el examen para ello como siempre en este documento, ni una persona obtener o intentar obtener una licencia de conducir de otro que no ha tenido un examen para ello.

Una persona que viole alguna disposición de esta sección estarán sujetos a una multa de no menos de doscientos dólares ni mayor de quinientos dólares o prisión por no menos de treinta días ni más de noventa días, o ambas, a discreción del el tribunal.


39:3-13.2 una Violación de las condiciones especiales de permiso de estudiante, que no sea la condena de alcohol o drogas relacionadas con el delito

Multa de $ 100. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

6. A. Cualquier persona a la que un alumno del permiso se haya expedido de conformidad con el artículo 1 del PL1950, C.127 (C.39 :3-13 .1), al término de un Estado aprobado examen escrito, examen de los ojos y aprobado un mínimo de seis horas detrás de las ruedas de conducción supuesto, tendrá derecho a retener el especial permiso de estudiante en su propio poder. El alumno especial del permiso deberá ser validado por la división con el fin de conducir un vehículo de motor en una carretera pública en este Estado después de que el titular ha cumplido con éxito el examen de los requisitos necesarios, y al término de una detrás de la rueda curso de conducción . Que esa persona puede operar un vehículo de motor de la clase para que una base de licencia de conducir es obligatorio, excepto durante las horas entre 11:01 pm y las 5:00 horas, mientras que en la empresa y bajo la supervisión, desde el asiento delantero del pasajero, de una licencia conductor de vehículos de motor de este Estado que tiene más de 21 años de edad y tiene licencia para conducir un automóvil de pasajeros de al menos tres años. Tal permiso especial será válido hasta que esa persona decimoséptimo cumpleaños o hasta que cumple los requisitos para una licencia provisional. Salvo durante un período de instrucción de un detrás de la rueda curso de conducción, el titular de un permiso especial deberá operar un automóvil de pasajeros con sólo los pasajeros las siguientes: (1) la supervisión de pasajeros; (2) personas que comparten el permiso de residencia del titular; y (3) un adicional de pasajeros que no reside con el titular del permiso. El titular de la comisión del permiso de estudiante no podrá recurrir a cualquier interactiva de dispositivos de comunicación inalámbrica, excepto en casos de emergencia, mientras se conduce un automóvil en movimiento de pasajeros en una carretera o autopista. "Usar" se incluyen, sin limitarse a, hablar o escuchar en cualquier interactiva de dispositivos de comunicación inalámbrica o la explotación de sus teclas, botones u otros controles. Todos los ocupantes del automóvil deberán estar protegidos en un ajustado correctamente y ató un cinturón de seguridad o sistema de retención de niños.

B. Cuando notificada por un tribunal de jurisdicción competente que un alumno titular del permiso ha sido condenado por una violación que cause el permiso de su titular a acumular más de dos puntos de vehículo de motor o haya sido condenado por una violación del RS39 :4-50; sección 2 de PL1981, c.512 (C.39 :4-50 .4 a); PL1992, c.189 (C.39 :4-50 .14); RS39 :4-129; NJS2C :11-5, inciso c . de NJS2C :12-1 o cualquier otro vehículo de motor relacionadas con el derecho determina el director a ser significativo y aplicable en virtud del reglamento, y además de cualquier otra sanción que puede imponerse, el director, sin el ejercicio de discreción o de un audiencia, suspender la especial del titular del permiso de aprendiz durante 90 días. El director restaurará el permiso después de la vigencia del permiso de suspensión en caso de titular del permiso, independientemente de su edad, complete satisfactoriamente un curso de capacitación de reparación de no menos de cuatro horas que puede ser dado por la división, uno de los conductores con licencia la escuela por el director de conformidad con el artículo 2 del PL1951, c.216 (C.39 :12-2) o cualquier organización estatal de seguridad aprobado por el director. El curso será administrada de conformidad con las reglas y reglamentos promulgados por el director y bajo la supervisión de la división. La autoridad del director de suspender, revocar o negar la emisión de una inicial o renovación de licencia para operar una de los conductores escuela o un instructor de la licencia, y para evaluar las multas, de conformidad con el PL1951, c.216 (C.39 :12-1 y ss.) se aplicará a todos los violaciónes relacionadas con la administración de un curso de formación correctivas. El titular del permiso deberá remitir también un curso de pago antes del comienzo del curso. Si, tras la finalización del curso de capacitación correctivas, el director es notificada por un tribunal de jurisdicción competente que el alumno especial titular del permiso ha sido condenado de cualquier vehículo de motor violación que da lugar a la imposición de cualquier vehículo a motor o puntos ha sido declarada culpable de un violación del RS39 :4-50; sección 2 del PL1981, c.512 (C.39 :4-50 .4 a); PL1992, c.189 (C.39 :4-50 .14); RS39: 4 -- 129; NJS2C :11-5, inciso c. de NJS2C :12-1 o cualquier otro vehículo de motor relacionadas con el derecho del director considere importantes y aplicables de conformidad con el reglamento, el director, sin el ejercicio de discreción o de una audiencia, también aplazar la emisión de una licencia básica para 90 días. Cuando el director es notificada por un tribunal de jurisdicción competente que un alumno titular del permiso ha sido declarada culpable de nada de alcohol o drogas relacionadas con la ofensa no relacionada con la operación de un vehículo de motor y él no es otra cosa sujeta a cualquier otra pena de suspensión de ello, la Director, sin el ejercicio de discreción o de una audiencia, suspender la especial permiso de estudiante por un período de seis meses.


NJSA39 :3-20 Peso por encima de la limitación permitida por certificado de registro de vehículos comerciales

Multa que oscilará entre los $ 500 más $ 100 por cada 1000 lbs. o fracción de exceso de peso. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

39:3-20. A los efectos de esta sección, peso bruto: el peso del vehículo o conjunto de vehículos, incluida la carga o contenido.

A. El principal administrador está autorizado a emitir registros de vehículos de motor comerciales que no sean de motor omnibuses o vehículos de tracción a solicitud del mismo y el pago de una tasa basada en el peso bruto del vehículo, incluido el peso bruto de todos los vehículos en cualquier combinación de vehículos de que el vehículo automóvil comercial es el vehículo tractor. El peso bruto de un vehículo comercial con discapacidad o una combinación de vehículos comerciales con discapacidad están retirando de una carretera no se incluirán en el cálculo de la cuota de inscripción para el vehículo tractor. Salvo disposición en contrario del presente inciso, cada registro de un vehículo automóvil comercial que no sea un general o de motor de tracción de vehículos y expirará el certificado del mismo se convierte en nulo el último día del duodécimo mes siguiente al mes en que el certificado fue emitidos, siempre que, no obstante, que el jefe administrador puede requerir registros que expirará, y la expedición de los certificados de éstas que pasan a ser nulos, en una fecha fijada por el jefe administrador, que no será antes de tres meses o más tardar 26 meses después de la fecha de emisión de dichos títulos, así como los honorarios de dichos registros o solicitudes de registro, incluyendo cualquier otro honorarios o tasas recaudadas en relación con la cuota de inscripción, serán fijados por el administrador en jefe de cantidades proporcionalmente menos o superior a las tasas establecidas por la ley . El principal administrador podrá fijar la fecha de vencimiento de los certificados de matriculación en una fecha distinta de 12 meses si el jefe administrador determina que dicho cambio es necesario, adecuado o conveniente para la ayuda en la aplicación de los requisitos de inspección de vehículos del capítulo 8 del título 39 o por otra buena causa. El mínimo de cuota de inscripción será el siguiente:

(1) En el caso de otros tipos de vehículos que transportan los camiones de hormigón, asfalto, piedra, arena, grava, arcilla y cleanfill:

Para los vehículos que no rebasan de 5000 libras, $ 53,50.

Para los vehículos de más de 5000 libras y no en exceso de 10000 libras, $ 53,50 más $ 11,50 por cada 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras.

Para los vehículos de más de 10000 libras y no más de 18000 libras, $ 53,50 más $ 13,50 por cada 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras.

Para los vehículos de más de 18000 libras y no en exceso de 50000 libras, $ 53,50 más $ 14,50 por cada 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras.

Para los vehículos de más de 50000 libras, 53,50 dólares más $ 15,50 por cada 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras, y

(2) En el caso de camiones de transporte de hormigón, asfalto, piedra, arena, grava, arcilla y cleanfill:

Para los vehículos que no rebasan de 5000 libras, $ 53,50.


Para los vehículos de más de 5000 libras y no más de 18000 libras, $ 53,50 más $ 11,50 por cada 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras.

Para los vehículos de más de 18000 libras y no en exceso de 50000 libras, $ 53,50 más $ 12,50 por cada 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras.

Para los vehículos de más de 50000 libras, $ 53,50 más $ 13,50 por cada 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras.

B. El principal administrador también está autorizado a emitir registros de vehículos de motor comerciales que tengan tres o más ejes y un peso bruto de más de 40000 libras, pero que no exceda de 70000 libras, a solicitud del mismo y la prueba a satisfacción del jefe administrador de que el solicitante sea que hayan participado efectivamente en las obras de construcción o en el negocio de suministro de materiales, transporte de material, o el uso de esos vehículos registrados para las obras de construcción.

Salvo disposición en contrario del presente inciso, cada registro de estos vehículos de motor comercial expirará el certificado y la misma pasa a ser nula en el último día del duodécimo mes siguiente al mes en que se expidió el certificado, siempre que, no obstante, que el jefe administrador puede requerir registros que expirará, y la expedición de los certificados del mismo que pasará a ser nulo en la fecha fijada por el administrador jefe, que no será antes de tres meses o más tardar 26 meses después de la fecha de emisión de dichos títulos, y las tasas para dichos registros o solicitudes de registro, incluyendo cualquier otro honorarios o tasas recaudadas en relación con la cuota de inscripción, serán fijados por el administrador en jefe de cantidades proporcionalmente menos o superior a las tasas establecidas por la ley. El principal administrador podrá fijar la fecha de vencimiento de los certificados de matriculación en una fecha distinta de 12 meses si el jefe administrador determina que dicho cambio es necesario, adecuado o conveniente para la ayuda en la aplicación de los requisitos de inspección de vehículos del capítulo 8 del título 39 o por otra buena causa.

La cuota de inscripción será de $ 22,50 por cada 1000 libras o parte de ella.

Para efectos del cálculo de esta tasa, el peso medio el peso bruto, incluido el peso bruto de todos los vehículos en cualquier combinación de esos comerciales que los vehículos de motor es el vehículo tractor.

Tal vehículo automóvil comercial se pondrá en funcionamiento en el cumplimiento de los límites de velocidad en el título 39 de los Estatutos Revisados y no será operado a una velocidad superior a 45 millas por hora cuando uno o más de sus ejes tiene una carga que supera las limitaciones prescritas en RS39 :3-84. C. El principal administrador también está autorizado para expedir los registros de cada uno de los siguientes vehículos de residuos sólidos: dos ejes vehículos con un peso bruto no superior a 42000 libras; tándem de tres ejes y cuatro ejes de vehículos que tengan un peso bruto no superior a 60000 libras, cuatro - eje tractor-remolque de vehículos con un peso bruto no superior a 60000 libras. El registro se basa en la aplicación al jefe y administrador de la prueba a su satisfacción de que el solicitante sea que hayan participado efectivamente en el ejercicio de eliminación de residuos sólidos o funciones de recogida y tiene un certificado de conveniencia y necesidad para ello expedida por el Departamento de Protección del Medio Ambiente.

Salvo disposición en contrario del presente inciso, cada registro por un vehículo de residuos sólidos y expirará el certificado del mismo se convierte en nulo el último día del duodécimo mes siguiente al mes en que se expidió el certificado.

La cuota de inscripción será de $ 50 más $ 11,50 por cada 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras.

D. El principal administrador también está autorizado a emitir registros de motor para vehículos de tracción a solicitud del mismo. El año para el registro comercial de motor vehículos de tracción será 1 de Abril a las siguientes Marzo 31 y para ello la tasa será de $ 18 para cada uno de esos vehículos.

En la discreción del jefe administrador, un solicitante de registro por un motor de tracción del vehículo puede ser siempre la opción de registrar los vehículos de este tipo por un período de cuatro años. En el caso de que el solicitante de registro de ejercicios de cuatro años opción, una tasa de $ 64 para cada uno de esos vehículos se abonará al jefe administrador de antelación.

Si cualquier motor de tracción de vehículos registrados para un período de cuatro años se vende o se retiren de su uso en las carreteras, el jefe administrador podrá, previa devolución del vehículo y la placa de registro, el reembolso $ 16 por cada año completo de registro de prepago no utilizadas.

E. Será ilegal que cualquier vehículo o combinación de vehículos matriculados en virtud de este acto, con un peso bruto, incluida la carga o contenido, en el exceso de peso bruto previsto en el certificado de registro para ser operado en las carreteras de este Estado.

El propietario, arrendatario, depositario o cualquiera de los mencionados de un vehículo o conjunto de vehículos, incluida la carga o contenido, que se encuentra o explotados en cualquier vía pública, calle o carretera o en cualquier carácter público o bienes en este Estado con un peso bruto de dicho vehículo o conjunto de vehículos, incluida la carga o contenido, por encima del peso límite permitido por el certificado de registro para el vehículo o conjunto de vehículos, de conformidad con las disposiciones de esta sección, se evaluará una penalización de $ 500 más una suma igual a $ 100 por cada 1000 libras o parte fraccional de 1000 libras de peso por encima de la limitación de peso permitido por el certificado de registro para que los vehículos o combinación de vehículos. Un vehículo o conjunto de vehículos para los cuales no se dispone de certificado de registro se considera que ha sido registrada por libra cero a los efectos de la aplicación de esta ley, además de cualquier otra violación del presente título, pero es que no se consideran legalmente o válidamente registradas de conformidad con las disposiciones del presente título.

En esta sección no se interpretará para reemplazar o derogar las disposiciones de la sección 39:3-84, 39:4-75, 39:4-76 o del presente título.

F. De los gastos de inscripción recogidos por el jefe administrador de conformidad con esta sección para los vehículos con peso bruto del vehículo por encima de 5000 libras, una suma equivalente a $ 3 por 1000 libras o porción que exceda de 5000 libras por cada registro se remitirá al Estado Tesorero para su depósito en los vehículos comerciales encargados de hacer cumplir Fondo establecido en virtud de la sección 17 del PL1995, c.157 (C.39 :8-75). Las sumas que en el fondo será utilizado por el Departamento de Derecho y Seguridad Pública y el Departamento de Transporte para la aplicación de las leyes y reglamentos que rigen para los vehículos industriales.


NJSA 39:3-20.1 Uso indebido de registro de camiones vacíos

Multa que oscilará entre los $ 25 - $ 100 y suspensión o revocación del privilegio. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

1. Además de la matriculación de vehículos de motor autorizados en virtud de las disposiciones de este capítulo, el director podrá expedir, previa solicitud en un formulario prescrito por él, un certificado de registro y las placas de matrícula para los camiones, tractores, remolques y semirremolques que están vacías y que se transporten de un terminal a otra, o desde el lugar de venta para el registro del terminal o centro de actividad, o están vacías y que se transporta con el fin de contar con equipo adicional añadido o letras colocado.

El director podrá expedir, previa solicitud en la forma prescrita por el director, un certificado de registro y las placas de matrícula para móviles y casas fabricadas de ser transportados desde el lugar de fabricación para el registro del terminal o centro de actividad, o de ser transportados con el fin de prestar el móvil o casa manufacturada a un punto final de entrega.

La cuota anual para la emisión de cada conjunto de tales placas será de $ 25,00. Estas placas son para estar en la forma prescrita por el director y se marcará de una manera que indique que el vehículo está "en tránsito vacía".


NJSA 39:3-27.11. Uso indebido de bomberos o brigada de primeros auxilios placas

Multa que oscilará entre los $ 25 - $ 50. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

Ninguna persona podrá prestar la placa especial para su uso en un vehículo de motor que no sea el vehículo para que haya expedido, o utilizar la misma para un vehículo de motor que no sea el vehículo para que haya expedido.


NJSA 39:3-27.17. Mal uso de "personas de movilidad reducida Veteranos" placas

Multa que oscilará entre los $ 25 - $ 50. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

Ninguna persona podrá prestar los platos especiales para su uso en un vehículo de motor que no sea el vehículo para que haya expedido, o utilizar la misma para un vehículo de motor que no sea el vehículo para que haya expedido.


NJSA 39:3-27.21. El uso indebido de "Van Comercial" placas

Multa que oscilará entre los $ 25 - $ 50. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

Ninguna persona podrá prestar la placa especial para su uso en un vehículo de motor que no sea el vehículo para que haya expedido, o utilizar la misma para un vehículo de motor que no sea el vehículo para que haya expedido.


NJSA 39:3-27.27. El uso indebido de "Street Rod" placas

Multa que oscilará entre los $ 25 - $ 50. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

A. El propietario de un automóvil modificado antiguas fabricadas antes de 1949, a que se refiere como un "street rod", que está registrada en este Estado, podrán solicitar a la Directora de la División de Vehículos Motorizados de una licencia especial placa que se mostrará en lugar de la placa estándar.

El plato especial se expedirá si se prueba que la vara de la calle está inscrito en un registro de Nueva Jersey street rod club que está totalmente afiliado a la calle Nacional Rod Association, Inc La placa será expedido por la demandante sólo para uso registrado el vehículo y el momento de una transferencia de la titularidad se le entrega la placa al director.

B. El plato especial se hará cargo de las palabras "street rod" y deberán ser de un diseño aprobado por el director. La tasa por la placa será de $ 15,00 además de los honorarios de otro modo prescrito por la ley para el registro del vehículo de motor.

C. Una persona que publicó la placa especial, además de la calcomanía de inspección se prescriben, se mostrará una válida Nacional Street Rod Asociación de inspección de seguridad pegatina en el vehículo.

D. La multa por violar esta ley no sea inferior a $ 25,00, ni más de US $ 50,00.


NJSA 39:3-29 La falta de exhibición de documentos

Multa de $ 150. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

39:3-29. La licencia de conducir, certificado de registro de un vehículo de motor y una tarjeta de identificación de los seguros se encuentren en posesión del conductor u operador en todo momento cuando él está a cargo de un vehículo de motor en las carreteras de este Estado.

El conductor u operador deberá exhibir su licencia de conducir y una tarjeta de identificación seguro, y el titular de un certificado de registro o el operador o el conductor de un vehículo de motor para que un certificado de registro se ha expedido, sea o no titular, conductor u operador es un residente de este Estado, también se exhiben el certificado de registro, cuando se le solicite a fin de hacer de un agente de policía o el juez, mientras que en el ejercicio de las funciones de su cargo, y deberá escribir su nombre en presencia del funcionario, a fin de que el funcionario podrá así determinar la identidad del titular de la licencia y, al mismo tiempo determinar la exactitud del certificado de registro, lo que se refiere al número de registro y número de placas del vehículo de motor para el que fue expedido, y la corrección de las pruebas de una póliza de seguro, lo que se refiere a la cobertura de vehículo de motor para el que fue expedido.

Cualquier persona que viole la presente sección estarán sujetos a una multa de $ 150, de los cuales $ 25 serán depositados en los automovilistas sin seguro de Prevención del Fondo creado por el artículo 2 del PL1983, C.141 (C.39: 6B-3).

Si una persona acusada de una violación de esta sección puede exhibir su licencia de conducir, tarjeta de identificación de seguro y permiso de circulación, que son válidos el día en que fue acusado, al juez del tribunal municipal antes de que él es llamado a responder a los cargos , Tales juez podrá desestimar la acusación. Sin embargo, el juez podrá imponer las costas judiciales.


NJSA 39:3-35. Préstamos o mal uso de certificado de registro o placas

Multa que oscilará entre los $ 25 - $ 50. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

Ninguna persona podrá prestar el certificado de registro o placas de matriculación para su uso en un vehículo de motor que no sea el vehículo para que haya expedido, o utilizar la misma para un vehículo de motor que no sea el vehículo para que haya expedido.


NJSA 39:3-37. Falsificación aplicación a examen

Multa que oscilará entre los $ 200 - 500 dólares o prisión por no más de 6 meses, o ambas cosas

39:3-37. Una persona que da un nombre ficticio o en la dirección o hace cualquier otra intencional declaración incorrecta de un hecho material en una solicitud de registro de un vehículo de motor, una solicitud de renuncia de conformidad con el artículo 15 del PL1995, c.112 (C.39: 8-55) de la exigencia de las normas de emisión, o de una solicitud de licencia de conducir o en una solicitud preliminar, el examen o procedimiento, o una persona que a sabiendas venda, préstamos o da un documento de identificación a otra persona con el fin de ayudar a esa persona para obtener una licencia de conducir, permiso de circulación o certificado de dispensa para que esa persona no está cualificada, estará sujeto a una multa de no menos de $ 200 o más de $ 500, o prisión por no más de seis meses o ambas, a discreción del el tribunal. El director, previa prueba adecuada no se limita a una condena, revocar el registro del vehículo de motor o licencia de conducir de una persona que viole esta sección por un período no inferior a seis meses o más de dos años.


NJSA 39:3-38. La falsificación de placa o marcador

Multa que oscilará entre los $ 50 - $ 100 o revocación de la licencia de conducir no superior a 6 meses. Para obtener información acerca de puntos o recargos en contacto con la Comisión de vehículos de motor. Para obtener más información acerca de seguros de automóviles y los puntos de elegibilidad en contacto con su compañía de seguros de automóviles o el de Nueva Jersey Departamento de Seguros.

Nadie podrá alterar un número de matrícula o marcador o hacer un sustituto temporal o marcador, bajo pena de caducidad de dicha persona la licencia de conducir por un período no superior a 6 meses, o multa de no menos de US $ 50,00, ni más de US $ 100,00.

Nadie podrá utilizar un marcador distinto de aquel que le expedido por el comisionado, salvo lo dispuesto en el RS 39:3-15, bajo pena de una multa de no menos de US $ 25,00, ni más de US $ 50,00.

No person shall cause to be placed a forged or counterfeit license plate on any motor vehicle, under penalty of revocation of such person's driver's license for a period not to exceed 6 months, or a fine of not less than $50.00 nor more than $100.00, or both.


NJSA 39:3-70.2 Air pollution

Fine ranging from $25-$100. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

2. Any person who operates a motor vehicle or owns a motor vehicle, other than a school bus, which the person permits to idle in violation of rules and regulations, or to be operated upon the public highways of the State when the motor vehicle is emitting smoke and other air contaminants in excess of standards adopted by the Department of Environmental Protection pursuant to the "Air Pollution Control Act (1954)," P.L.1954, c.212 (C.26:2C-1 et seq.) shall be liable to a penalty of not less than $250 nor more than $1,000 per day, per vehicle, which shall be enforced in accordance with the provisions of chapter 5 of Title 39 of the Revised Statutes and P.L.2005, c.219 (C.26:2C-8.26 et al.).

The owner of any school bus that is operated or is permitted to idle in violation of rules and regulations adopted pursuant to the Department of Environmental Protection pursuant to the "Air Pollution Control Act (1954)," P.L.1954, c.212 (C.26:2C-1 et seq.) or any applicable rules and regulations adopted pursuant to P.L.2005, c.219 (C.26:2C-8.26 et al.) shall be liable for a penalty of not less than $250 nor more than $1,000 per day, per vehicle, which shall be enforced in accordance with the provisions of chapter 5 of Title 39 of the Revised Statutes, except that no penalty may be assessed against any driver of a school bus who is not the owner of the school bus.

The provisions of this section shall not apply to a motor vehicle idling in traffic, or a motor vehicle other than a school bus idling in a queue of motor vehicles, that are intermittently motionless and moving because the progress of the motor vehicles in the traffic or the queue has been stopped or slowed by the congestion of traffic on the roadway or other conditions over which the driver of the idling motor vehicle has no control.


NJSA 39:3-76.2a Restraint or booster seat for child under age 8

Fine ranging from $10-$25. The fine will be suspended if defendant can prove possession and use of approved restraint. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

1. Every person operating a motor vehicle, other than a school bus, equipped with safety belts who is transporting a child under the age of eight years and weighing less than 80 pounds on roadways, streets or highways of this State, shall secure the child in a child passenger restraint system or booster seat, as described in Federal Motor Vehicle Safety Standard Number 213, in a rear seat. If there are no rear seats, the child shall be secured in a child passenger restraint system or booster seat, as described in Federal Motor Vehicle Safety Standard Number 213 . In no event shall failure to wear a child passenger restraint system or to use a booster seat be considered as contributory negligence, nor shall the failure to wear the child passenger restraint system be admissible as evidence in the trial of any civil action.


39:3-76.2f Failure to wear seatbelt

Fine of $20. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

2. A. Except as provided in P.L.1983, c.128 (C.39:3-76.2a et al.) for children under eight years of age and weighing less than 80 pounds, all passengers under eight years of age and weighing more than 80 pounds, and all passengers who are at least eight years of age but less than 18 years of age, and each driver and front seat passenger of a passenger automobile operated on a street or highway in this State shall wear a properly adjusted and fastened safety seat belt system as defined by Federal Motor Vehicle Safety Standard Number 209.

B. The driver of a passenger automobile shall secure or cause to be secured in a properly adjusted and fastened safety seat belt system, as defined by Federal Motor Vehicle Safety Standard Number 209, any passenger who is at least eight years of age but less than 18 years of age.

For the purposes of the "Passenger Automobile Seat Belt Usage Act," the term "passenger automobile" shall include vans, pick-up trucks and utility vehicles.


39:3-76.5. Failure to equip with seats and footrests for motorcycle passengers

Fine ranging from $50-$100. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

A. A person operating a motorcycle shall ride only upon the permanent and regular seat attached thereto, and such operator shall not carry any other person nor shall any other person ride on a motorcycle unless such motorcycle is designed to carry more than one person, in which event a passenger may ride upon the permanent and regular seat if designed for two persons, or upon another seat firmly attached to the rear or side of the operator. A passenger shall ride astride on a motorcycle only if the feet of that passenger rest firmly upon the footrests attached to the motorcycle as required by subsection b. of this section. A passenger on a motorcycle, whether riding astride or in a sidecar attached to the motorcycle, shall wear a securely fitted helmet of a size proper for that passenger as required under section 6 of P.L. 1967, c. 237 (C. 39:3-76.7).

A motorcycle operator who carries a passenger in violation of this subsection shall be fined not less than $50.00 nor more than $100.00.

B. Motorcycles designed to carry more than one person shall be equipped with adequate footrests for each passenger. Seats and footrests shall be of a type approved by the director. Handholds shall be required only insofar as they are necessary to comply with federal regulations.


39:3-79.8. Prohibition of supplying fuel to vehicle without label

First offense: Fine of $25. Subsequent offense: Fine of $50. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

A. Any person requested to supply the compressed or liquified gaseous fuel for any vehicle covered under this act shall refuse to provide the fuel unless the vehicle for which the fuel is intended displays the label required herein.

B. Any person who violates subsection a. of this section shall be liable for a penalty of $25.00 for the first offense and $50.00 for each subsequent offense which may be collected in accordance with "the penalty enforcement law" (N.J.S. 2A:58-1 et seq.) by the Attorney General.


39:3-80. Equipment with inferior tires

First offense: fine ranging from $50-$100. Subsequent offense: Fine ranging from $100-$200. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

Any person who shall operate an automobile, commercial vehicle, trailer or semitrailer or tractor not equipped on all wheels with rubber tires or tires, of a material other than rubber which have been approved by the commissioner, or who shall operate a commercial vehicle, trailer, semitrailer or tractor equipped with solid rubber tires impaired to such an extent as to be likely to cause damage to the public highways, shall be fined, in either case, not less than fifty dollars ($50.00) nor more than one hundred dollars ($100.00) for the first offense, and for any subsequent offense not less than one hundred dollars ($100.00) nor more than two hundred dollars ($200.00).

Tractors used for agricultural purposes may be operated over the highways of this State without being equipped with rubber tires, under such regulations as shall, from time to time, be adopted by the commissioner.

Traction or tractor well-drill machines or well-drilling equipment may be operated on the highways as provided by section 39:3-26 of this Title.


39:3-81. Projection from tires

Fine ranging from $25-$50. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No person shall sell, offer for sale or possess with intent to sell or use on a highway any motor vehicle tire fitted with blocks, hobs, studs or other projections unless such tire is in safe operating condition and provided that such tire is of a type approved by the director. The director shall promulgate regulations concerning the design, construction and use of such tires and the procedure which shall be followed when such tires are submitted for approval.

Any person violating this section shall be subject to a fine of not less than $25.00 nor more than $50.00 to be recovered in a summary proceeding pursuant to the Penalty Enforcement Law (N.J.S. 2A:58-1 et seq.).


39:3-84.3i Violation of dimensional limitiations

The owner, lessee, bailee or any one of the aforesaid of any vehicle or combination of vehicles found or operated on any public road, street or highway or on any public or quasi-public property in this State in violation of the height, width or length limits as set forth in subsection a. of R.S.39:3-84 shall be fined not less than $150.00 nor more than $500.00. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.


NJSA 39:3-84.3j Violation of weight limitations

Fine with a minimum of $50 equal to $.02 per pound for each pound of the total excess weight provided the total excess weight is 10,000 lbs. or less, or shall be fined am amount equal to $.03 per pound for each pound of the total excess weight provided that the total excess weight is more than 10,000 lbs. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

39:3-84.3j The owner, lessee, bailee or any one of the aforesaid of any vehicle or combination of vehicles found or operated on any public road, street or highway or on any public or quasi-public property in this State, with a gross weight of the vehicle or combination of vehicles, including load or contents, in excess of the weight limitations as provided at subsection b. of R.S.39:3-84 or section 3 of P.L.1950, c.142 (C.39:3-84.1) shall be fined an amount equal to $0.02 per pound for each pound of the total excess weight; provided the total excess weight is 10,000 pounds or less, or shall be fined an amount equal to $0.03 per pound for each pound of the total excess weight; provided the total excess weight is more than 10,000 pounds, but in no event shall the fine be less than $50.00. However, in the case of any vehicle or combination of vehicles carrying a sealed ocean container, either the shipper, the consignee or both, shall be liable for a violation of the weight limitations as provided at subsection b. of R.S.39:3-84 relative to maximum gross axle weights.


39:3-84.3l Violation of designated routes

First offense: Maximum fine of $400. Second offense: Fine of $700. Subsequent offense: Fine of $1000. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

5. A. Officers shall have authority as set forth in paragraphs (1) through (3) of this subsection to require the driver, operator, owner, lessee or bailee of any vehicle or combination of vehicles found on any public road, street, or highway or any public or quasi-public property in this State to facilitate and permit the measurement or weighing of the vehicle or combination of vehicles, including load or contents, for the purpose of determining whether the size or weight of the vehicle or combination of vehicles, including load or contents, is in excess of that permitted in this Title:
(1) Officers of the Division of State Police shall have the exclusive authority to conduct random roadside examinations for the purpose of determining whether size or weight is in excess of that permitted in this Title, and officers of the Division of State Police shall have the authority, with or without probable cause to believe that the size or weight is in excess of that permitted, to require the driver, operator, owner, lessee or bailee, to stop, drive or otherwise move to a location for measurement or weighing and submit the vehicle or combination of vehicles, including load or contents, to measurement or weighing;


39:3B-25. School bus driver using cell phone

Fine ranging from $250-$500. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

1. A. It shall be unlawful for the driver of a school bus, as defined in R.S.39:1-1, to use a cellular or other wireless telephone while operating the school bus.

B. The prohibition contained in subsection a. of this section shall not apply:

(1) when the school bus is parked in a safe area off of a highway; or

(2) in an emergency situation.

C. A person who violates this section shall be fined not less than $250 or more than $500.

d. No motor vehicle points or automobile insurance eligibility points pursuant to section 26 of P.L.1990, c.8 (C.17:33B-14) shall be assessed for this offense.


39:4-14.10. Electric personal assistive mobility device defined violations

First offense: Warning. Second offense: Fine of $10. Third or subsequent offense, requires court to impound the device for not more than 30 days. A person who fails to comply with the requirements governing warning notices shall be fined no more than $100 for each violation.

1. A. As used in this act, "electric personal assistive mobility device" means a self-balancing non-tandem two wheeled device designed to transport one person which uses an electric propulsion system with average power of 750 watts (one horsepower), whose maximum speed on a paved level surface, when powered solely by such a propulsion system while operated by a person weighing 170 pounds is less than 20 miles per hour. The device shall not be considered a motorized wheelchair, motorized bicycle, motorcycle, motorized scooter, motorized skateboard, vehicle or motor vehicle.

B. An electric personal assistive mobility device may be operated on the public highways, sidewalks and bicycle paths of the State. Every person operating such a device shall be granted all of the rights and be subject to all of the duties applicable to the driver of a bicycle by chapter four of Title 39 of the Revised Statutes except as to those provisions thereof which by their nature can have no application. An electric personal assistive mobility device shall be subject to the safety and equipment requirements applicable to the bicycle provisions of chapter 4 of Title 39 of the Revised Statutes, except as to those provisions thereof which by their nature can have no application.

C. The operator of an electric personal assistive mobility device shall not be required to obtain a driver's license therefor or to register the device. The operator shall not be required to furnish proof of having liability insurance for the device or other proof of financial responsibility.

d. The governing body of any municipality may, by ordinance, regulate the operation of electric personal assistive mobility devices upon the roadways and public properties under municipal jurisdiction. The State or the governing body of any county or municipality may prohibit or regulate their operation on any public highway under its jurisdiction.

e. Notwithstanding the other provisions of this section, an operator of an electric personal assistive mobility device shall:

(1) wear a helmet while operating that device; and

(2) be 16 years of age or older, except for an operator with a mobility-related disability.


39:4-48. Operating or using a vehicle without consent of owner

A minimum fine of $100. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No person shall operate or use any motor vehicle without the permission of the owner. Any person violating this section shall be fined not less than one hundred dollars.


39:4-49. Tampering with motor vehicle

First offense: Fine ranging from $10-$50. Subsequent offense: Fine ranging from $50-$100 or imprisonment not exceeding 30 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No person shall interfere or tamper with a motor vehicle or put its engine in motion while it is standing, without its owner's permission.

A person who violates this section shall be fined, for a first offense, not less than ten nor more than fifty dollars, and for a subsequent offense, not less than fifty nor more than one hundred dollars or be imprisoned for not more than thirty days or both.

39:4-50.14 Operation by person who has consumed alcohol who is below age to purchase alcoholic beverages (in addition to penalties under any other law)

Loss of license for not less than 30 days nor more than 90 days and perform community service for not less than 15 days nor more than 30 days. In addition, must satisfy program and fee requirements of the IDRC or participate in a program of alcohol education and highway safety. Penalties shall be in addition to the penalties which the court may impose under N.J.S.A. 2C:33-15, N.J.S.A. 33-1:81, N.J.S.A. 39:4-50, or any other law. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

1. Any person under the legal age to purchase alcoholic beverages who operates a motor vehicle with a blood alcohol concentration of 0.01% or more, but less than 0.08%, by weight of alcohol in his blood, shall forfeit his right to operate a motor vehicle over the highways of this State or shall be prohibited from obtaining a license to operate a motor vehicle in this State for a period of not less than 30 or more than 90 days beginning on the date he becomes eligible to obtain a license or on the day of conviction, whichever is later, and shall perform community service for a period of not less than 15 or more than 30 days.

In addition, the person shall satisfy the program and fee requirements of an Intoxicated Driver Resource Center or participate in a program of alcohol education and highway safety as prescribed by the chief administrator.

The penalties provided under the provisions of this section shall be in addition to the penalties which the court may impose under N.J.S.2C:33-15, R.S.33:1-81, R.S.39:4-50 or any other law.


39:4-51a Consumption of alcoholic beverage while an operator or passenger in motor vehicle

First offense: Fine of $200. Second or subsequent offense: Fine of $250 or 10 days community service. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

A. A person shall not consume an alcoholic beverage while operating a motor vehicle. A passenger in a motor vehicle shall not consume an alcoholic beverage while the motor vehicle is being operated. This subsection shall not apply to a passenger of a charter or special bus operated as defined under R.S.48:4-1 or a limousine service.

B. A person shall be presumed to have consumed an alcoholic beverage in violation of this section if an unsealed container of an alcoholic beverage is located in the passenger compartment of the motor vehicle, the contents of the alcoholic beverage have been partially consumed and the physical appearance or conduct of the operator of the motor vehicle or a passenger may be associated with the consumption of an alcoholic beverage. For the purposes of this section, the term "unsealed" shall mean a container with its original seal broken or a container such as a glass or cup.

C. For the first offense, a person convicted of violating this section shall be fined $200.00 and shall be informed by the court of the penalties for a second or subsequent violation of this section. For a second or subsequent offense, a person convicted of violating this section shall be fined $250.00 or shall be ordered by the court to perform community service for a period of 10 days in such form and on such terms as the court shall deem appropriate under the circumstances.


39:4-51b. Possession of open container of alcohol in passenger compartment

First offense: Fine of $200. Second or subsequent offense: Fine of $250 or 10 days community service. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

A. All occupants of a motor vehicle located on a public highway, or the right-of-way of a public highway, shall be prohibited from possessing any open or unsealed alcoholic beverage container. This subsection shall not apply to a passenger of a charter or special bus operated as defined under R.S.48:4-1 or a limousine service.

B. A person shall not be deemed to be in possession of an opened or unsealed alcoholic beverage container pursuant to this section if such container is located in the trunk of a motor vehicle, behind the last upright seat in a trunkless vehicle, or in the living quarters of a motor home or house trailer. For the purposes of this section, the term "open or unsealed" shall mean a container with its original seal broken or a container such as a glass or cup

C. For a first offense, a person convicted of violating this section shall be fined $200 and shall be informed by the court of the penalties for a second or subsequent violation of this section. For a second or subsequent offense, a person convicted of violating this section shall be fined $250 or shall be ordered by the court to perform community service for a period of 10 days in such form and on such terms as the court shall deem appropriate under the circumstances.


39:4-53. Leaving vehicle with engine running

Fine ranging from $10-$25. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

A person who leaves a motor vehicle, with its engine running, stationary on the highway and unoccupied by a person able to control it, and without setting the hand brake in such manner as to prevent the vehicle from moving, shall be fined not less than ten nor more than twenty-five dollars for each offense.


39:4-56.5. Abandonment of motor vehicle

First offense: Fine ranging from $100-$500 and license or driving privileges may be suspended or revoked for not more than 2 years. Subsequent offense: Fine ranging from $500-$1000 and license or driving privileges may be suspended or revoked for a period of not more than 5 years. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

1. A. It shall be unlawful for any person to abandon a motor vehicle on or along any highway, other than a limited access highway, or other public property or on any private property without the consent of the owner or other person in charge of the private property. A vehicle which has remained on or along any highway or other public property or on private property without such consent for a period of more than 48 hours or for any period without current license plates shall be presumed to be an abandoned motor vehicle. Vehicles used or to be used in the construction, operation or maintenance of public utility facilities and which are left in a manner which does not interfere with the normal movement of traffic shall not be considered abandoned vehicles for the purposes of this section.

B. It shall be unlawful for any person to abandon a motor vehicle on or along any limited access highway without the consent of the State Department of Transportation or other entity having jurisdiction over the limited access highway, as the case may be. A vehicle which remains on or along such a highway for a period of more than four hours or for any period without current license plates shall be presumed to be an abandoned motor vehicle. Legally parked vehicles, such as vehicles parked in a designated rest area for not more than 12 hours, or vehicles used or to be used in the construction, operation or maintenance of public utility facilities and which are left in a manner which does not interfere with the normal movement of traffic shall not be considered abandoned vehicles for the purposes of this section.

C. Any person who violates this section shall be subject for the first offense to a fine of not less than $100 nor more than $500 and his license or driving privilege may be suspended or revoked b by the director for not more than two years. For any subsequent violation he shall be subject to a fine of not less than $500 nor more than $1,000, and his license or driving privilege be suspended or revoked for a period of not more than five years.


39:4-63. Placing or throwing injurious substances on highway

Fine ranging from $100-$500 and may forfeit right to operate a motor vehicle for 30 days. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

A person who throws, places or deposits, or who permits to be thrown, placed, or deposited from a motor vehicle, any glass or other sharp, injurious or cutting substance in or upon a public highway of this State shall, except when acting under the authority of the governing body of a municipality, be punished by a fine of not less than $100.00 nor more than $500.00 and may forfeit his right to operate a motor vehicle over the highways of this State for a period of 30 days.


39:4-64. Throwing or dropping debris from a vehicle

Fine ranging from $200-$1000. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.
39:4-64. A. No person shall throw or drop any bundle, object, article or debris of any nature from a vehicle whether in motion or not when such vehicle is on a highway. The words "object, article or debris of any nature" as used in this section shall be deemed to include a cigarette, cigar, match, or ashes, or any substance or thing in and of itself likely to cause or fuel a fire, but such inclusion shall not be deemed to in any way limit the generality of the words "object, article or debris of any nature." Any person who violates this section shall be subject to a fine of not less than $200 or more than $1,000 for each offense.

B. There shall be a rebuttable presumption that the registered owner of the vehicle, if present in the vehicle, or, in his absence, the driver of the vehicle, is presumed to be responsible for any violation of this section, if:

(1) A bundle, object, article or debris of any nature is thrown or dropped from the vehicle by an occupant of the vehicle;

(2) There are two or more occupants in the vehicle; and

(3) It cannot be determined which occupant of the vehicle is the violator.


39:4-76. Driving overweight vehicles on interstate bridge

Fine equal to the amount of $0.02 per pound for each pound of excess weight of the excess does not excess 10,000 pounds, and $0.03 per pound for each pound of excess weight if the excess weight exceeds 10,000 pounds, but in no event less than $50. In addition, the owver of the vehicle shall be responsible for damages to the bridge. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No vehicle shall be driven over any interstate bridge owned or maintained in whole or in part by this State, upon which is posted in a conspicuous place a sign stating the gross weight that the bridge will carry, if the gross weight of any such vehicle and the load is greater than the gross weight stated on the sign.

Any person violating any of the provisions of this section, and the owner of any vehicle driven upon any bridge in violation of this section, with a gross weight or with weight on any axle or wheel exceeding by more than 3% the maximum weight allowed in that particular case, shall be fined an amount equal to $0.02 per pound for each pound of excess weight if the excess does not exceed 10,000 pounds, and $0.03 per pound for each pound of excess weight if the excess weight exceeds 10,000 pounds, but in no event less than $50.00.

The owner of any vehicle driven in violation of this section shall, in addition to the penalty herein prescribed, be responsible to the commission, body or authority having control of said bridge, for damages which may be done to any such bridge by reason of any violation of this section.

Moneys received from penalties imposed or violations of this section shall be accounted for and forwarded to the director, who shall pay the same to the State Treasurer.


39:4-77.1. Snow or ice dislodged from a moving vehicle, causing injury or property damage

Fine ranging from $200-$1000. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

1. When snow or ice is dislodged from a moving vehicle and strikes another vehicle or pedestrian causing injury or property damage, the following penalties shall apply:

The operator of a non-commercial motor vehicle shall be subject to a fine of not less than $200 or more than $1,000 for each offense.

The operator, owner, lessee, bailee or any one of the aforesaid of a commercial motor vehicle shall be subject to a fine of not less than $500 or more than $1,500 for each offense.

No motor vehicle points or automobile insurance eligibility points pursuant to section 26 of P.L.1990, c.8 (C.17:33B-14) shall be assessed for this offense.


39:4-92. Failure to comply with regulations concerning emergency vehicles

Fine ranging from $50-$200 or imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

Upon the immediate approach of an authorized emergency vehicle giving audible signal, and equipped, as required by section 39:4-91 of this Title, and unless otherwise directed by a police or traffic officer,

(a) The driver of every vehicle shall immediately drive to a position as near as possible and parallel to the right-hand edge or curb of the highway, clear of an intersection of highways, and shall stop and remain in that position until the authorized emergency vehicle has passed and

(b) The driver or person in control of a street car shall immediately stop the car clear of an intersection of highways and keep it stationary until the authorized emergency vehicle has passed.

No driver of any vehicle other than one on official business shall follow any authorized emergency vehicle, traveling in response to an emergency call, closer than 300 feet, or drive nearer to, or park the vehicle within 200 feet of, where any fire apparatus has stopped in answer to a fire alarm


39:4-92.1. Following fire department vehicle too closely

Fine ranging from $50-$200 or imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

It shall be lawful for any fire department vehicle when returning to its fire station from an emergency call to display a flashing red light visible under normal atmospheric conditions from a distance of at least 500 feet to the rear of the vehicle and no driver of any vehicle other than one on official business shall follow any such vehicle displaying said light closer than 300 feet.


39:4-94. Railroad employee unnecessarily blocking highway with train

Fine ranging from $50-$200 or imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No employee of a steam or electric railroad company shall operate a locomotive, train or crossing gate in such a manner as to unnecessarily prevent or interfere with the use of a highway for the purpose of travel.


39:4-97.3 Operating motor vehicle while using cell phone

Fine ranging from $100-$250. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

1. A. The use of a wireless telephone by an operator of a moving motor vehicle on a public road or highway shall be unlawful except when the telephone is a hands-free wireless telephone, provided that its placement does not interfere with the operation of federally required safety equipment and the operator exercises a high degree of caution in the operation of the motor vehicle.

B. The operator of a motor vehicle may use a hand-held wireless telephone while driving with one hand on the steering wheel only if:

(1) The operator has reason to fear for his life or safety, or believes that a criminal act may be perpetrated against himself or another person; or
(2) The operator is using the telephone to report to appropriate authorities a fire, a traffic accident, a serious road hazard or medical or hazardous materials emergency, or to report the operator of another motor vehicle who is driving in a reckless, careless or otherwise unsafe manner or who appears to be driving under the influence of alcohol or drugs. A hand-held wireless telephone user's telephone records or the testimony or written statements from appropriate authorities receiving such calls shall be deemed sufficient evidence of the existence of all lawful calls made under this paragraph.

As used in this act, "hands-free wireless telephone" means a mobile telephone that has an internal feature or function, or that is equipped with an attachment or addition, whether or not permanently part of such mobile telephone, by which a user engages in a conversation without the use of either hand; provided, however, this definition shall not preclude the use of either hand to activate, deactivate, or initiate a function of the telephone.

"Use" of a wireless telephone shall include, but not be limited to, talking or listening to another person on the telephone.

C. Enforcement of this act by State or local law enforcement officers shall be accomplished only as a secondary action when the operator of a motor vehicle has been detained for a violation of Title 39 of the Revised Statutes or another offense.

d. A person who violates this section shall be fined no less than $100 or more than $250.

e. No motor vehicle points or automobile insurance eligibility points pursuant to section 26 of P.L.1990, c.8 (C.17:33B-14) shall be assessed for this offense.

f. The Chief Administrator of the New Jersey Motor Vehicle Commission shall develop and undertake a program to notify and inform the public as to the provisions of this act.


39:4-100. Speeding across sidewalk

Fine ranging from $50-$200 r imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No vehicle or horse shall be driven or ridden across a sidewalk at a rate of speed greater than four miles per hour.

39:4-116. Failure to make proper right or left turn at arrow

Fine ranging from $50-$200 or imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

Special right or left turn movements may be provided when approved by the director at intersections where traffic is controlled by traffic control signals, by incorporating an additional lens in the signal. This additional lens shall be a green arrow lens and shall designate the special right or left turn movement by the direction of the arrow.

When a green arrow lens is incorporated in a traffic control signal and the signal is operating to control traffic at an intersection, vehicles shall make turning movements in the direction of the arrow only when the lens is illuminated.


39:4-117. Special pedestrian interval

Fine ranging from $50-$200 or imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

A special pedestrian interval may be provided when approved by the director at intersections where traffic is controlled by traffic control signals.

When a special pedestrian interval is incorporated in the operation of a traffic control signal and signified by means of an approved indication, pedestrians shall cross the roadway only when the indication is illuminated, and vehicles and street cars shall stop and remain standing until the green is shown alone.


39:4-122. Failure to obey police whistle or police officer

Fine ranging from $50-$200 or imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

A driver shall, upon one blast of a police whistle given by a police officer with hand raised, bring the vehicle to a full stop, and shall not proceed again until he receives a signal so to do from the officer. Three or more blasts of the police whistle is the signal for alarm and indicates the approach of a fire engine or other danger.


39:4-123. Failure to make proper right and left turns

Fine ranging from $50-$200 or imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

Except as otherwise provided in this article, the driver of a vehicle intending to turn at an intersection shall do so as follows:

(a) Right turns. Both the approach for a right turn and a right turn shall be made as close as practicable to the right-hand curb or edge of the roadway.

(b) Left turns on two-way roadways. At any intersection where traffic is permitted to move in both directions on each roadway entering the intersection, an approach for a left turn shall be made in that portion of the right half of the roadway nearest the center line thereof and by passing to the right of such center line where it enters the intersection and after entering the intersection the left turn shall be made so as to leave the intersection to the right of the center line of the roadway being entered. Whenever practicable the left turn shall be made in that portion of the intersection to the left of the center of the intersection.

(c) Left turns on other than two-way roadways. At any intersection where traffic is restricted to one direction on one or more of the roadways, the driver of a vehicle intending to turn left at any such intersection shall approach the intersection in the extreme left-hand lane lawfully available to traffic moving in the direction of travel of such vehicle and after entering the intersection the left turn shall be made so as to leave the intersection, as nearly as practicable, in the left-hand lane lawfully available to traffic moving in such direction upon the roadway being entered.


NJSA 39:4-135. Parking; direction and side of street; angle parking; one-way street
For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

The operator of a vehicle shall not stop, stand or park the vehicle in a roadway other than parallel with the edge of the roadway headed in the direction of traffic, on the right-hand side of the road and with the curb side of the vehicle within six inches of the edge of the roadway, except as follows:

A. Upon those streets which have been designated by ordinance and have been marked or signed for angle parking, vehicles shall be parked at the angle to the curb designated and indicated by the ordinance and marks or signs.

B. Upon one-way streets, local authorities may permit parking of vehicles parallel with the left-hand edge of the roadway headed in the direction of traffic, on the left-hand side of the road and with the curb side of the vehicle within six inches of the edge of the roadway.

NJSA 39:4-136. Parking on highway; removing vehicle; disabled vehicle

For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No person shall park or leave standing a vehicle, whether attended or unattended, upon the roadway, outside of a business or residence district, when it is practicable to park or leave it standing off the roadway. In no event shall a person park or leave standing a vehicle whether attended or unattended, upon a roadway, unless a clear and unobstructed width of not less than fifteen feet upon the roadway opposite the standing vehicle is left for free passage of other vehicles thereon, nor unless a clear view of the vehicle may be obtained from a distance of two hundred feet in each direction upon the roadway.

In the event that a vehicle is disabled or otherwise unable to proceed while on the roadway of a highway, the driver or person in charge of such vehicle shall immediately, by the quickest means of communication, notify the nearest police authority.

Any vehicle, upon a roadway, which is disabled to the extent that the operator cannot move it, or any unoccupied vehicle parked or standing in violation of this chapter shall be deemed a nuisance and a menace to the safe and proper regulation of traffic and any peace officer may provide for the removal of such vehicle. The owner shall pay the reasonable costs of the removal and storage which may result from such removal, before regaining possession of the vehicle.


39:4-137. Vehicle without driver; brakes set; motor stopped; wheels turned to curb
For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No person having control or charge of a motor vehicle shall allow it to stand on a highway unattended without first effectively setting the brakes thereon and stopping the motor thereof, and, when standing on a grade, without turning the wheels thereof to the curb or side of the highway.


39:4-138. Places where parking prohibited; exceptions; moving vehicle not under one's control into prohibited area.

For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance

. 39:4-138. Except when necessary to avoid conflict with other traffic or in compliance with the directions of a traffic or police officer or traffic sign or signal, no operator of a vehicle shall stand or park the vehicle in any of the following places:

A. Within an intersection;

B. On a crosswalk;

C. Between a safety zone and the adjacent curb or within at least 20 feet of a point on the curb immediately opposite the end of a safety zone;

d. In front of a public or private driveway;

e. Within 25 feet of the nearest crosswalk or side line of a street or intersecting highway, except at alleys;

f. On a sidewalk;

g. In any appropriately marked "No Parking" space established pursuant to the duly promulgated regulations of the Commissioner of Transportation;

h. Within 50 feet of a "stop" sign;

i. Within 10 feet of a fire hydrant;

j. Within 50 feet of the nearest rail of a railroad crossing;

k. Within 20 feet of the driveway entrance to any fire station and on the side of a street opposite the entrance to any fire station within 75 feet of said entrance, when properly signposted;

l. Alongside or opposite any street excavation or obstruction when stopping, standing, or parking would obstruct traffic, when properly signposted;

m. On the roadway side of any vehicle stopped or parked at the edge or curb of a street;

n. Upon any bridge or other elevated structure upon a highway, or within a highway tunnel or underpass, or on the immediate approaches thereto except where space for parking is provided;

o. In any space on public or private property appropriately marked for vehicles for the physically handicapped pursuant to P.L.1977, c.202 (C.39:4-197.5), P.L.1975, c.217 (C.52:27D-119 et seq.) or any other applicable law unless the vehicle is authorized by law to be parked therein and a handicapped person is either the driver or a passenger in that vehicle. State, county or municipal law enforcement officers or parking enforcement authority officers shall enforce the parking restrictions on spaces appropriately marked for vehicles for the physically handicapped on both public and private property.

No person shall move a vehicle not lawfully under his control into any such prohibited area or away from a curb such distance as is unlawful.


39:4-139. Loading or unloading passengers or materials; period at certain places

For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

No operator of a vehicle shall stand or park the vehicle for a period of time longer than is necessary for the loading or unloading of passengers or materials or longer than is hereinafter provided. The loading or unloading of passengers shall not consume more than three minutes in an alley or at a curb adjacent to the entrance of a school, church, theatre, hotel, hospital or any other place of public assemblage during hours designated by official signs.


39:4-145. Failure to yiend to a line of vehicles entering stop or yield intersection after stopping

Fine ranging from $50-$200 or imprisonment not exceeding 15 days, or both. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

One or more vehicles or street cars following directly in line with another vehicle or street car and coming to a complete stop, caused by the first vehicle or street car nearest the intersection complying with section 39:4-144 of this Title, may proceed into or across the intersecting street without again coming to a complete stop. No driver of a vehicle or street car approaching the intersection on the intersecting street shall fail to yield to the vehicle so proceeding into or across the intersecting street.


39:4-207.9. Failure to maintain handicapped parking space

Fine ranging from $200-$500. For information regarding points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

1. A. A person who owns or controls a parking area which is open to the public or to which the public is invited and which contains special parking spaces for the use of persons who have been issued a placard or wheelchair symbol license plates pursuant to P.L.1949, c.280 (C.39:4-204 et seq.) shall be responsible for assuring that access to these special parking spaces and to curb cuts or other improvements designed to provide accessibility for handicapped persons is not obstructed.

B. If snow or ice is obstructing the special parking space, curb cut or other improvement designed to provide accessibility for the handicapped, it shall be removed within 48 hours after the weather condition causing the snow or ice ceases.

C. A person who violates this act shall be liable for a penalty of not less than $200 or more than $500.


39:4-215. Failure to obey signals, signs or directions

For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

Any person who fails to obey the directions of a police officer or fails to obey the directional signals or signs provided hereunder shall be subject to a fine of not more than one hundred dollars ($100.00) or imprisonment for ten days in jail, or both.


39:8-1 Motor vehicle inspections, exceptions.

For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

39:8-1. A. Every motor vehicle registered in this State which is used over any public road, street, or highway or any public or quasi-public property in this State, and every vehicle subject to enhanced inspection and maintenance programs pursuant to 40 C.F.R. s.51.356, except historic motor vehicles registered as such, collector motor vehicles designated as such pursuant to this subsection, and those vehicles over 8,500 pounds gross weight that are under the inspection jurisdiction of the commission pursuant to Titles 27 and 48 (as amended by this legislation) of the Revised Statutes, shall be inspected by designated examiners or at official inspection facilities to be designated by the commission or at licensed private inspection facilities. The commission shall adopt rules and regulations establishing a procedure for the designation of motor vehicles as collector motor vehicles, which designation shall include consideration by the commission of one or more of the following factors: the age of the vehicle, the number of such vehicles originally manufactured, the number of such vehicles that are currently in use, the total number of miles the vehicle has been driven, the number of miles the vehicle has been driven during the previous year or other period of time determined by the commission, and whether the vehicle has a collector classification for insurance purposes.

B. The commission shall determine the official inspection facility or private inspection facility at which a motor vehicle, depending upon its characteristics, shall be inspected. The commission, with the concurrence of the Department of Environmental Protection, may exclude by regulation from this inspection requirement any category of motor vehicle if good cause for such exclusion exists, unless the exclusion is likely to prevent this State from meeting the applicable performance standard established by the United States Environmental Protection Agency. The commission may determine that a vehicle is in compliance with the inspection requirements of this section if the vehicle has been inspected and passed under a similar inspection program of another state, district, or territory of the United States.


39:8-4. Reinspection

For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

39:8-4. A. If inspections as required by R.S. 39:8-1 disclose the necessity for adjustments, corrections or repairs, the director shall cause a rejection sticker to be issued.

B. The director may require the owner of a motor vehicle requiring an adjustment, correction or repair that is not emission-related to have that adjustment, correction or repair made and thereafter have the vehicle reinspected at an official inspection facility or at a licensed private inspection facility within the period designated by the director.

The director may cause a certificate of approval to be issued for a motor vehicle needing an adjustment, correction or repair that is not emission-related in order to conform to the requirements of chapter 3 and chapter 8 of this Title, but which, in the director's determination, is nevertheless safe. In such cases the director shall issue notice to the vehicle owner to have the adjustment, correction or repair made within a specified period of time, subject to the penalties of R.S.39:8-9.

C. The director shall require the owner of a motor vehicle requiring an adjustment, correction or repair that is emission-related to have that adjustment, correction or repair made and thereafter have the vehicle reinspected at an official inspection facility or at a private inspection facility, as determined by the director, within the period designated by the director.


NJSA 39:8-6.

For information regarding fine, imprisonment, points or surcharges contact the Motor Vehicle Commission. For information about car insurance eligibility and points contact your car insurance company or the New Jersey Department of Insurance.

39:8-6. Display of approval certificate on request

During the period designated by the director or any police officer who shall exhibit his badge or other sign of authority may stop any motor vehicle and require the owner or operator to display an official certificate of approval for the motor vehicle being operated.




Receive free NJ Laws Email newsletter with current laws and cases

Telephone Consultation Program New Article of the Week
Meet with an experienced Attorney to handle your important legal needs.
Please call the office to schedule a confidential "in Office" consultation.
Attorneys are not permitted to provide legal advice by email.

Kenneth Vercammen's Law office represents individuals charged with criminal, drug offenses, and serious traffic violations throughout New Jersey. Our office helps people with traffic/ municipal court tickets including drivers charged with Driving While Intoxicated, Refusal and Driving While Suspended.

Kenneth Vercammen was the NJ State Bar Municipal Court Attorney of the Year and past president of the Middlesex County Municipal Prosecutor's Association.

Criminal and Motor vehicle violations can cost you. You will have to pay fines in court or receive points on your drivers license. An accumulation of too many points, or certain moving violations may require you to pay expensive surcharges to the N.J. DMV [Division of Motor Vehicles] or have your license suspended. Don't give up! The Law Office of Kenneth Vercammen can provide experienced attorney representation for criminal motor vehicle violations.

When your job or driver's license is in jeopardy or you are facing thousands of dollars in fines, DMV surcharges and car insurance increases, you need excellent legal representation. The least expensive attorney is not always the answer. Schedule an appointment if you need experienced legal representation in a traffic/municipal court matter.

Our website www.njlaws.com provides information on traffic offenses we can be retained to represent people. Our website also provides details on jail terms for traffic violations and car insurance eligibility points. Car insurance companies increase rates or drop customers based on moving violations.

Contact the Law Office of
Kenneth Vercammen & Associates, P.C.
at 732-572-0500
for an appointment.
Mauricio CAlderon
Spanish Editor